TEMA LLIURE
1. Ara te toca fer volar la imaginació per ser el més original i interessant possible. Has de fer una entrada totalment lliure. Pots tractar el tema que vulguis, que sigui del teu interès i l'has d'acompanyar d'imatges adients i representatives. A gaudir!
MOTO GP
És la màxima categoria del Campionat del Món de Motociclisme, considerat el certamen internacional més important en l'àmbit de motociclisme de velocitat. La seva organització està determinada per la Federació Internacional de Motociclisme (FIM), igual que passa amb les altres categories del campionat (Moto2 i Moto3).
1. Ara te toca fer volar la imaginació per ser el més original i interessant possible. Has de fer una entrada totalment lliure. Pots tractar el tema que vulguis, que sigui del teu interès i l'has d'acompanyar d'imatges adients i representatives. A gaudir!
MOTO GP
És la màxima categoria del Campionat del Món de Motociclisme, considerat el certamen internacional més important en l'àmbit de motociclisme de velocitat. La seva organització està determinada per la Federació Internacional de Motociclisme (FIM), igual que passa amb les altres categories del campionat (Moto2 i Moto3).
Es tracta de la categoria "reina" del campionat, ja que en ella competeixen les motos de més cilindrada. Des de mitjans dels 70 fins a l'any 2002, la categoria permetia una cilindrada de 500cc sense tenir en compte si el motor era de dos o quatre temps. A causa d'això, tots els motors eren de dos temps gràcies al seu major lliurament de potència a igual cilindrada. El 2002 va canviar la reglamentació per facilitar el salt als quatre temps, probablement influït per la baixa quota de mercat de les motos de carrer d'elevada cilindrada i dos temps. Les noves regles van permetre als constructors triar entre motos de dos temps (500 cc o menys) i motos de quatre temps (990cc o menys).
Malgrat l'important augment de costos que va significar aquest canvi, a causa del augment de cilindrada, les motos de quatre temps van poder ràpidament dominar als rivals que encara usaven motors de dos temps. El resultat va ser que a partir del 2003 no quedaven ja motocicletes de dos temps en la categoria reina, coneguda des de llavors com MotoGP. Més tard, el 2007, la Federació Internacional va reduir a 800cc la cilindrada màxima; però, el 2012 es va passar a un format de 1000cc.1
Amb aquest increment de cilindrada, corria perill el rècord de velocitat punta. Tal marca havia estat establerta per Dani Pedrosa el 2009 en el circuit italià de Mugello, 2 aconseguint els 349,3 km / h amb una moto de 800cc; Pedrosa va superar així a Loris Capirossi, que havia arribat fins als 347,4 km / h amb una moto de 990cc.
Actualment, hi ha un nou rècord de velocitat establert en el premi d'Itàlia a Mugello, va ser mesurat el matí del dissabte 31 de maig de 2014 durant les "Free practice 3" o pràctiques lliures 3. El pilot que va aconseguir aquesta gesta va ser l'italià Andrea Iannone, a bord del seu potent Ducati Desmosedici de l'equip Pramac Racing. La velocitat oficial registrada pels sensors de Dorna va ser de 349,6 km / h de manera que supera en 0,312 km / h l'anterior registre que hi havia fins la data que havia aconseguit Dani Pedrosa a 2009 en aquest mateix escenari.
El mateix Andrea Iannone va superar aquest rècord al GP d'Itàlia en 2016, celebrat el 22 de maig al circuit de Mugello, establint-ho 354,9 km / h.3
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada