La coherència textual
Activitats coherència textual
1. Explica per què els següents textos no són coherents en cada cas:
- La taula menjava a qualsevol hora. No és coherent, per que les taules no menjen
- El meu gendre va venir a sopar ahir (no tinc cap fill/a). no és coherent si no té fills o filles no te gendres
- Vés a la perfumeria i compra dos quilos de llenties. a una perfumeria no hi ha llenties
- Hi havia una dona passejant per la vorera. El meu germà va acabar la carrera l’any passat. M’encanta anar de compres. parla de tres temes diferents
- Joan Miró va néixer a Barcelona. Va pintar Dona i Ocell. Va viure a París. Va cedir terrenys per a la Fundació de Palma de Mallorca. En la seva primera etapa va estar adscrit al Surrealisme. l'ordre es incorrecte
- Era de nit i tanmateix plovia. no és coherent per que no dona sentit el que diu
2. Redacta novament els textos anteriors de manera que siguin coherents.
- La taula esta per menjar a qualsevol hora
- El meu gendre va venir ahir a sopar( si tinc fills/filles)
- Vés al supermercat i compra dos quilos de llenties
- Hi havia una dona passejant per la vorera.
- El meu germà va acabar la carrera l'any passat.
- M'encanta anar de compres.
- Joan Miró va néixer a Barcelona. Va viure a París. Va cedir terrenys per a la Fundació de Palma de Mallorca. Va pintar Dona i Ocell. En la seva primera etapa va estar adscrit al Surrealisme.
- Era de nit i es veien les estrelles.
3. Llegeix els textos següents:
Text 1:
“Quan una persona que coneixes o desconeixes, això no importa, parla, has de prestar-li
tota l’atenció que et sigui possible, tant si vols com si no vols, tant si et cau bé com si no,
mirant-li la cara o els ulls perquè si mires a una altra part o fas algun moviment, la pots
distreure...”
a) Hi sobra informació? No En falta? Si
b) Torna a escriure el text eliminant el que no és necessari.
Text 2:
“En el cas que trobeu una criatura perduda en un camp de futbol, cal que desdramatitzeu la
situació tant com us sigui possible i que l’acompanyeu a algun lloc on hi hagi algú que
pugui fer quelcom per ajudar-lo”.
a) Quines són les idees rellevants del text? Que si veus una criatura perduda, acompanyar-lo a algún lloc on algú pugui fer alguna cosa N’hi ha d’irrellevants? noQuines?
b) Redacta el text, eliminant allò que no és necessari.
1. Explica per què els següents textos no són coherents en cada cas:
- La taula menjava a qualsevol hora. No és coherent, per que les taules no menjen
- El meu gendre va venir a sopar ahir (no tinc cap fill/a). no és coherent si no té fills o filles no te gendres
- Vés a la perfumeria i compra dos quilos de llenties. a una perfumeria no hi ha llenties
- Hi havia una dona passejant per la vorera. El meu germà va acabar la carrera l’any passat. M’encanta anar de compres. parla de tres temes diferents
- Joan Miró va néixer a Barcelona. Va pintar Dona i Ocell. Va viure a París. Va cedir terrenys per a la Fundació de Palma de Mallorca. En la seva primera etapa va estar adscrit al Surrealisme. l'ordre es incorrecte
- Era de nit i tanmateix plovia. no és coherent per que no dona sentit el que diu
2. Redacta novament els textos anteriors de manera que siguin coherents.
- La taula esta per menjar a qualsevol hora
- El meu gendre va venir ahir a sopar( si tinc fills/filles)
- Vés al supermercat i compra dos quilos de llenties
- Hi havia una dona passejant per la vorera.
- El meu germà va acabar la carrera l'any passat.
- M'encanta anar de compres.
- Joan Miró va néixer a Barcelona. Va viure a París. Va cedir terrenys per a la Fundació de Palma de Mallorca. Va pintar Dona i Ocell. En la seva primera etapa va estar adscrit al Surrealisme.
- Era de nit i es veien les estrelles.
3. Llegeix els textos següents:
Text 1:
“Quan una persona que coneixes o desconeixes, això no importa, parla, has de prestar-li
tota l’atenció que et sigui possible, tant si vols com si no vols, tant si et cau bé com si no,
mirant-li la cara o els ulls perquè si mires a una altra part o fas algun moviment, la pots
distreure...”
a) Hi sobra informació? No En falta? Si
b) Torna a escriure el text eliminant el que no és necessari.
Text 2:
“En el cas que trobeu una criatura perduda en un camp de futbol, cal que desdramatitzeu la
situació tant com us sigui possible i que l’acompanyeu a algun lloc on hi hagi algú que
pugui fer quelcom per ajudar-lo”.
a) Quines són les idees rellevants del text? Que si veus una criatura perduda, acompanyar-lo a algún lloc on algú pugui fer alguna cosa N’hi ha d’irrellevants? noQuines?
b) Redacta el text, eliminant allò que no és necessari.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada